måndag 18 april 2011

Dag 36

När man städar och gör vid bilar får man ibland uppleva lite underliga saker. Och en del idiotiska saker. En gång hade en koltrast blivit påkörd och fastnat i grillen på en minibuss. Den var rejält intryckt och jag fick den tvivelsamma äran att få loss kadavret. Jag fick dra samtidigt som jag pillade med en pinne och då fick jag ändå bara en bit i taget. Inte så jättemysigt.

Idag upptäckte jag en halvt chockerande sak. Jag körde bak en bil till städhallen, och när jag kom i en viss vinkel mot solen så syntes helt plötsligt varenda liten fläck på vindrutan. Stora ögon fick jag, så pass så jag backade tillbaka ut ur skuggan för att ta mig en närmare titt. På insidan av vindrutan syntes helt tydligt en sex-sju stycken fotavtryck. Jepp. Väldigt tydliga, och väldigt högt upp på vindrutan.

Då undrar jag vad i helvete personen som gjort de avtrycken hade sysslat med. Jag tror inte att han/hon bara hade gjort det för att jävlas, det var nog bara så att den här personen var lite drabbad av idiotsjukan. Troligen har han/hon suttit med fötterna upp emot fönstret för att det var...bekvämt??? Alltså, jag fattar det inte, man kanske kan få upp fötterna på panelen utan större vighet, men att få upp dem på övre halvan av fönstret kräver lite mer. Vad hade hänt om de hade krockat?

Troligen satt personen så mer än ett litet tag eftersom där var flera fotavtryck, så man kan tänka sig att fötterna har flyttats då och då. I vilket fall så måste det ha varit ett riktigt jävla köttmongo; det finns helt enkelt ingen annan förklaring. Jävla idiot.

Hoppas du blir solbränd i munnen.
Piss off

Inga kommentarer: